Listing 1 - 10 of 110 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PHL-Education 13 --- kleuteronderwijs --- didactiek --- bewegingsopvoeding
Choose an application
Dit boek beschrijft het onderwijs vanuit verschillende invalshoeken. Vanuit het kijken naar kinderen, het leren kennen van hun ontwikkelingsfase(n) en het spel als centrale activiteit wordt besproken hoe jonge kinderen zich ontwikkelen en leren. Zowel de theorie als de praktijk komen aan bod.
Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding --- 101470.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101469.jpg --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- onderwijspraktijk
Choose an application
PXL-Education 2015 --- didactiek van het Engels --- basisonderwijs
Choose an application
PXL-Education 2013 --- didactiek van het Frans --- handboeken basis onderwijs
Choose an application
PXL-Education 2015 --- didactiek van het Engels --- basisonderwijs
Choose an application
Schrijven... een complexe taak vereist een strategische aanpak - De school als schrijfpaleis! Hoe leerlingen liever en beter leren schrijven? - Functioneel schrijven in de praktijk - Communicatief schrijven: betekent dat brieven, verslagen, samenvattingen, beschrijvingen... leren schrijven? Of gaat het eigenlijk om nog iets anders? - Schrijven voor jezelf - Evalueren en beoordelen van schrijfproces en schrijfproducten - Als school werken aan een tekort voor functioneel schrijven.. hoe een centrale toets kan bijdragen tot kwaliteitsbewakening en -verbetering.
teksten schrijven --- schrijven --- Teaching --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Mass communications --- basisonderwijs --- communicatie --- didactiek --- stellen --- 475.24 --- Nederlands --- ervaringsgericht onderwijs --- Communicatie --- Evaluatie --- Schrijven --- Evaluatie (Beoordeling) --- Takken --- basisonderwijs (ler) --- Didactiek ; basisonderwijs ; algemeen --- Schrijfonderwijs ; didactiek lagere school --- Schrijfvaardigheid --- Schrijven ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Schrijven ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lager onderwijs --- Creatief schrijven --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Het boek gaat in vier delen in op de mogelijkheden van het digitale schoolbord: (1) Het digibord als didactische hulpmiddel, (2) Leerlingenactiviteiten op het digibord, (3) Zelf lessen maken, (4) Nieuwe didactische mogelijkheden. Met name de bijna honderd concrete lesideeën maken het geheel tot praktisch naslagwerk.
Digitaal schoolbord. --- Digitale didactiek. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- klasinrichting --- ICT --- didactiek --- digiborden --- mindmapping --- 454.5 --- leermiddelen --- Bordgebruik --- Digitale schoolborden --- Lesvoorbereidingen --- 454.52 --- 454 --- computer : onderwijs (ler) --- digitale schoolborden --- lesvoorbereiding (ler) --- onderwijs- en leermiddelen --- 094799.jpg --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs- en leermiddelen --- departement Algemeen 10 --- digitaal schoolbord --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Digitaal schoolbord --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
In het boek staat het model van de didactische analyse centraal (voorbereiden, realiseren, evalueren). Elk hoofdstuk begint met een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Hoofdstuk 5 vormt het hart van het boek en gaat in op de praktijk van de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs. Daarnaast is er in het boek veel aandacht voor de betekenis van zorgverbredend handelen en de planmatige aanpak van het programma waarvoor je als vakleerkracht nieuwe stijl verantwoordelijk bent. (Bron: covertekst)
477.8 --- 616 --- Beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen --- Zorg --- didactisch model --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leermiddelen --- Methodiek --- Planning --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding
Choose an application
Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- 454 --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Academic collection --- didactische werkvormen --- groepswerk --- intelligentie --- 484 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.23 --- 489.4 --- Intelligenties --- competentiegericht leren --- didactiek : algemeen (ler) --- Basiscompetenties --- Beroepsprofiel --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- 371.12 --- 450.7 --- Competenties; onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijskwaliteit --- Lerarenopleiding : CVO --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Leraren hoger onderwijs --- 370.02 --- Academic collection. --- didactiek. --- didactische werkvormen. --- groepswerk. --- intelligentie. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competenties. --- Didactische werkvormen. --- Leerprocessen. --- Leraren. --- Lerarenopleiding. --- Professionalisering. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Schoolteam (Omgang met collega's). --- 454.23. --- Competenties; onderwijs. --- Onderwijskwaliteit. --- Lerarenopleiding : CVO. --- Didactiek; algemeen. --- Didactische principes. --- Leraar hoger onderwijs --- Leerboeken --- Opleidingen
Choose an application
Listing 1 - 10 of 110 | << page >> |
Sort by
|